Zdravím příznivce Tucsonu,
dovoluji si reagovat na uživatelskou recenzi a komentář: Já mám Tucsona 2,0 D, 136 kW, výbava Style + paket Premuim, převod. manual. Musím potvrdit, že auto jezdí v skutku velmi dobře, již mám najeto cca 22 tis. Km.
Před nedávnem mi nějaký pako trochu naboural zadek a tento týden jsem ho dával do servisu, přičemž jsem jako náhradní vůz "nafasoval" Tucson s motorem 1,7 D, 85 kW, navíc shodou okolností v tomto mrazivém a sněžném počasí ve dvoukolce... U této motorizace teda ale musím konstatovat, že pro toto auto a navíc pro zkušenějšího (či jen mírně náročného) uživatele je prakticky velmi nevhodná. Navzdory tomu je to prý jedna s nejprodávanějších kombinací... No jo, cenovka je v dnešní době velmi pádný argument, ale 85 kW... No nic... Umím si v tom představit nějakého důchodce co od auta nějakou lepší dynamiku nevyžaduje... Po sešlápnutí plynu je zcela zřejmě znát, že motor se snaží, co může a s autem velmi zápasí. Aby to trochu jelo, musí se to točit - jezdím s tím již 4 dni a spotřeba je prakticky témeř stejná jako se 136 kW ( s 2,0 D 136 kW mám dlouhodobou spotřebu 7,4 l, s touto 1,7D 85 kW mám spotřebu 7,1 - 7,2 l), akorát teda když jedu s tím velmi mírně, tak jsem dosáhl spotřeby 6,9 - 7,0 l.
Rozdíl mezi mojí 4x4 a touto 4x2, co se týká jízdních vlastností a stability je pochopitelně obrovský - se 4-kolkou se jezdí velice dobře a sebejistě, s 2-kolkou v tomto aktuálním počasí jezdím velmi často "bokem" :-) zejména na kruhových objezdech. U 2-kolky se zadek teda utrhne vždy velmi snadno, někdy i nečekaně :-) To u 4-kolky se to povede prakticky jen výjimečně - reakce systému v automatickém režimu jsou velmi rychlé, dovolil bych si dokonce i konstatovat, že se můžou poměřovat i s konkurenčními systémy koncernových (možná i prémiových) značek.
Na svém Tucsonu mám pro zimu obuty kola Continental WinterContact TS850 P 225/60 R17 99H - na uježděném sněhu, sněhové břečce a vodě sedí velmi dobře - po ránu když jedu po dálnici do práce jsem vždy jedno z nejrychlejších vozidel :-). Letní mám ty 2-barevné 19" kola, pneu jsou z výroby (tuším Michelin) a taky sedí, řekl bych až nadprůměrně - na mokru jsem zkoušel auto několikrát "utrhnout" a jen tak dobrovolně se teda rozhodně nechtělo nechat...
S autem jsem maximálně spokojen - pořád jsem přesvědčen, že to byla velmi dobrá volba, zejména co se poměru cena/výkon/výbava týká. Při rozhodování jsem měl v merku prakticky jen jednoho konkurenta - Mitsubishi Outlander 2,2D 132 kW, ale ten byl ve srovnatelné výbavě o dost dražší - něco přes milion. Dneska by již byl dokonce další konkurent - Nissan X-Trail, do kterého až nyní začali dávat 2,0D... Všechna ostatní SUV, kde motorizace končí na max. 1,6 jsou pro mě v podstatě nepřijatelná. Zajímavým konkurentem bude bezpochyby i nový Kodiaq, ten se ale samozřejmě nedokáže rovnat cenou - ze zvědavosti jsem zkoušel v konfigurátoru natypovat Kodiaqa srovnatelného s nejvyšší výbavou a motorizaci Tucsonu a cenový rozdíl je přímo propastný - cca 280 tis.Kč ceníkově - navíc u Hyundai se dá usmlouvat poměrně zajímavá sleva (já jsem u Tucsonu ukecal skoro 60 tis.), což se u Škodovky prý moc nenosí... :-) ... nemají důvod u národu Škodovkářů... kupce si vždy najdou.
Jediné, co bych Tucsonu trochu vytknul je ovládání navígace - sice "tabletový" způsob ovládání by byl o hodně příjemnější, ale i na toto se dá zvyknout. Další drobnou výtku bych měl ke způsobu funkce asistenta rozjezdu do kopce - auto musí nejdříve uznat, zda je náklon na aktivaci funkce dostatečný a navíc funguje pouze při zařazené rychlosti... taky je to ale pouze o zvyku.
Jinak jsem velice spokojen a přeju nám "Tucsoňákům", ať nám to pořád jezdí tak dobře a ať jsme spokojeni! :-)