< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
No abys to neměl tak jednoduchý, tak já mám chip od jiné firmy a měl bych mít 131,4kw a 297,5Nm (1.4TSI 140k, 250 Nm).
S chipem mám trochu jiný zkušenosti než Flameboy85, Mě auto táhlo do cca 4500-5000 ot., pak už nic moc. Po chipu to po 5000 ot. neuvadá. Ten rozdíl ve výkonu tolik nepoznám, protože na brzdě mi reálně naměřili víc, už přesně nevím, ale bylo to kolem 154k a něco přes 260Nm. Reálně mi tedy chip přidal cca 26k a necelých 40Nm.
Spotřeba se mi nijak nezměnila.
Nevím jak je zpřevodovaná 1.2 nebo slabší 1.4, ale já v 50km/h mám zařezenou 4., otáčky kolem 1500. Určitě bych u svého auta nemohl mít zařezenou 5ku v 50km/h, kolem 1400 ot. auto už duní, nechce se mu jet, ale úplně stejně se chovalo i před chipem.
Abych to tedy shrnul, myslím si, že mi chip nepomohl v nízkých otáčkách, ale spíš ve vyšších.
Maximálku jsem zatím úplně nezkusil, bývá tu dost provoz a v DE jsem teď nebyl. Zatím jsem po rovině jel 230km/h tachometrových. Z posledí doby mám zkušenost s porovnáním rychlosti s Mini Cooperem S. Uprostřed dvě kulatý koncovky s moc pěkným zvukem. Jestli jsem hledal na internetu dobře, měla by to být 1.6T taky nějak kolem 180k. Z kopce, když jsem ho předjel se za mě pověsil a jeli jsme stejně rychle (do nějakých 220km/h). Takže na rodinný kombík v porovnáním s Mini celkem slušný. Ale poslední dobou tankuju jen Vervu100, tak tam bude určitě o pár jednotek koní víc. Co jsem viděl dnes graf z brzy, kdy právě ve firmě, kde jsem nechal čip dělat, měli Mini Cooper a s naturálem 100 autu naměřili o 6 koní víc, než předtím s 95tkou. Odhaduju, že bych momentálně mohl mít tedy nějakých max. 184k.
Teď jsem 2 dny jezdil s Opel Astra GTC OPC (model H), která má papírově 177kW a nepřišlo mi to zas tak rozdílný oproti Leonu :-) Už to je přeci jen trochu starší auto, i když je to 2.0T, ale krouťák jen 320Nm, tak možná proto to není takový rozdíl. Jinak zvuk fantastickej, žádný repro šidítko jako u dnešních moderních aut. Ještě na OPCčku máme daný pryč jeden katík, takže to střílí do výfuku a máme blow-off ventil, tak to i hezky syčí. Občas nějaké paní na chodníku uskakují, když to začne při řazení střílet do výfuku, i když to teda nedělám schválně :-)