Nahodou jsem nasel v SM:
Zvažuji koupi vozu na CNG. Zaujal mě Volkswagen Passat 1.4 TSI/110 kW
Ecofuel z roku 2009. Je to dobrá volba? Josef Zima, Praha 5 – Hlubočepy
Ještě to zvažte, riziko závad a vysokých
servisních investic je v případě
tohoto modelu značné. Motory TSI
této řady (EA 111) trpí vytahováním
rozvodových řetězů a závadami proměnného
časování ventilů – tedy nastavovačů
vačkových hřídelí. Problémem
jsou i regulační ventily tlakových
nádob. Zkušení majitelé se shodují,
že odcházejí zhruba tempem jeden
ročně. Nejsou sice drahé, ale kvůli
výměně musí autoservis celý modul
tlakových nádob demontovat z vozu.
Navíc jsou upevněny pozinkovanými
ocelovými pásy, mezi nimiž a povrchem
nádob dochází k rozvoji galvanických
mikročlánků a k překvapivě
výrazné korozi. Nárok na bezplatnou,
jinak velmi drahou výměnu není automatický.
Výrobce a české zastoupení
posuzují celou řadu věcí včetně toho,
jak dobrý jste pro ně zákazník, tedy
kolik peněz už jste jim přinesl. Kupující
ojetin z tohoto pohledu tahá za pěkně
krátký konec provazu.
Proto doporučujeme počkat na novou
generaci plynových aut s motory EA
211, například na Škodu Octavia III
G-Tec. Výrobce nám přiznal, že o problémech
passatu ví a nová technika
už je z nich poučena – například
regulační ventily
lze vyměnit bez
demontáže modulu
tlakových
nádob.
Martin Vaculík,
technický
poradce