Problém u roomstera byl ten, že on má serivý rozměr 6,5x16 ET43 pro rozměr 205/45 R16
a já tam dal 7x16 ET38 na rozměr 205/45 R16, čímž došlo k tomu, že ta pneumatika dělala Ačko a neseděla tam s rovnou bočnicí + což mělo vliv na stabilitu na nerovnostech, protože ta pneu se deformovala a uskakovala.
No a co se problémů s brzdami týče, tak kombinace o 6 mm vytažení mimo standartní osu, větší šířka, tak tím pádem se projevovala při brždění více neodpružená hmotnost, které má každé kolo, ale tady se tím pádem zvýraznila nad tuto mez. čímž docházelo k tomu, že třeba při brždění v zatáčce a nějaké nerovnosti v ní se okamžitě kolo odrazilo od země a začalo kopat ABS.
Popravdě si myslím, že hlavní problém byl taky v tom, že 63 kw verze TSI má menší kotouče a menší třmeny než 77 kw nebo TDIčka, takže ten menší kotouč se tam prostě víc namáhal.
Ono u origo disků to tak není už jen kvůli tomu, že mají rovné paprsky bez rozšíření ze středu a tím jsou v ose.
Ale jentak mimochodem hlavní kouzlo je té šířce disků a tomu profilu pneu, než samotnému disku a ET, ET brzdám ve funkčnosti jako takové nevadí, protože v 15" verzi
má roomster předepsané:
6Jx15 ET43 195/55/15
a já tam mám na těch nových kolech
6Jx15 ET38 195/55/15
a problémy nejsou
jednak je to menší lehčí kolo a jednak šířka disků zůstala zachována.