No, já osobně, když jsem ho kupoval, tak jsem chtěl tu verzi s upravenými rozvody, tedy od 3 nebo 4/2012 a dál mladší.
Tam jde o to, že pokud koupíte starší TSi před tímto datem, tak sice může už být po výměně rozvodů, ale závada se může opakovat, i když tam už bude dobrý napínák. Verze po tomto datu mají nejen nový napínák, ale i nálitek a vodící pouzdro řetězu, které zajišťuje, že ten řetěz nepřeskočí. Jinými slovy, nejsem sice odborník, ale u starších TSi 2010 2011 se to řeší maximálně výměnou napínáku a řetězu, ale obávám se, že to může i tak přeskočit znova, protože je to tam dělané ještě po staru.
Nicméně mám docela dost zákazníků, kterým přezouvám fabie, roomstery a nemám mezi nimi ani jednoho, kterým by ten řetěz přeskočil a jsou to právě verze 2010-2011 a někteří to mají jako firemní auto a už mají nalítáno kolem 90 tis i víc a nic.
já osobně bych to tedy jistil tím rokem výroby 2012 a novější. Druhá věc je, že předejít se tomu dá taky tím, že tam budete měnit olej po roce nebo po 15 tis.km a budete tam lít kvalitní olej, protože ten napínák se napíná tlakem oleje a čím kvalitnější olej, tím lépe a rychleji se napne.
Co jsem tak zaznamenal, tak nejvíce přeskočených řetězů bylo ve verzi 77 kw u 1,2 TSI a pak u 1,4 TSi u octavií, golfů a yetin. U 1,8 TSI u octavie je to řešené trochu jinak, tam jsou vodící plastové lišty, či co, ale u těchto malých 1,2 je to přes napínák a u novějších verzí je tam navíc to pouzdro. U těch 63 kw verzí jich zase tolik nebylo a to si myslím, že jich jezdí víc jak těch 77. Můj zcela subjektivní názor je, že u těch silnějších motorů je to dáno tím, že ten řetěz byl pořád stejný. A ty motor 77 kw a 1,4 90 kw mají daleko větší krouťák a sílu a spíš než to, že by byl mizerný napínák se u těchto motorů ten řetěz vytahal.