NadAuto
Docela mě udivuje, že majitel v dobrém slova smyslu konzervativního Audi, označí vzhled Golfu jako bezpohlavní a i30 má podle něj šmrnc. ;-) Za sebe můžu říct, že i30 spolu s i40 a ix35 je pro mě vrcholem fluidního šílenství a při delším pohledu na ně začínám mít nutkání bežet do lékárny pro Kinedryl. >:-[] Vrcholná verze s "kravskými kruhy" na předku potom vzhled doráží úplně. Že ale ani u Hjondééé úplně nechrápou a nechtějí nechat titul "toho hezčího auta" koncernové sestřičce jménem KIA, dokazuje změna u nové i20, která od vlnobití upouští a hned to líp vypadá.
Vnitřek je znovu střet dvou světů a nejspíš tě neudiví, že ani zde nemám pro i30 příliš pochopení. Rozháraností a snahou o bombastičnost jede interiér i30 na stejné vlně jako Focus, obzvlášť před faceliftem. Ostatně, není se co divit, fluidní a kinetický design mají aspoň podle výsledků dost společného. Velké leskle černé plochy umí nabídnout i Golf (a kdekdo další) a zajímavé je, že už dost lidí vyslovilo přání, aby si ve Wolfsburgu klavírní lak strčili za klobouk a ať je i Highline v dekoru nižší výbavy, tedy v tom, co kritizuješ.
Jízdu hodnotit nebudu, ale motor bych mohl. 1.6 diesely od H/K jsou už od uvedení prvních generací i30/Ceed chváleny a podle mě po zásluze. Ale Korejci se s nafťákama popasovali velmi dobře i v jiných objemech, ať už je to 2.0 CRDI anebo třeba 2.5 CRDI, kterej dobře znám a mohu ho jen chválit jak za dynamické parametry a minimální turbodíru, tak i za pružnost, kultivovanost a spotřebu - samozřejmě v rámci relevantní konkurence. Naopak 1.6 TDI je v rámci koncernových dieselů taková Popelka, je tam kvůli spotřebě, ničím jiným (na rozdíl od 2.0 TDI) v podstatě zaujmout nedokáže. Konkurenční diesely jsou prostě lepší. No a tady to ještě doráží 5-kvalt s těžkými převody.
Abych to shrnul. Pokud bych chtěl Golf 1.6 TDI rozcupovat korejským soupeřem, zkusil bych to spíš se Ceedem než s i30. Ta je pro mě příliš nestravitelným soustem.