Nejsem odborníkem na motory, doporučení řazení vyplynulo ze zkušeností s novějším Fordem, který měl nápovědu. Optimisticky předpokládám, že to není sebevražedná funkce.
A krom toho - 1600o/min jsou otáčky, na které se pohodlně jede téměř na volnoběh (a sedí to na 50kmh 4. st; 70kmh 5. st, obojí po rovinnatých silnicích), kdy motor jede na minimální výkon, takže zanášení EGR bych se moc nebál. Mám pro to i celkem jasné pozorování - jeden rok jsem jezdil hodně krátkých cest po městě (2x denně školka 5km) a olej v motoru vydržel ani ne 10kKm a auto se hlásilo o výměnu, protože byl zaneřáděn právě kvůli EGR (tak to vysvětlili v servisu, když jsem se škaredil, že to je nějak brzy). Naproti tomu klidné jízdy s nižšími otáčkami žádný takový vliv neměly a auto se přilásilo o výměnu až po roce a půl / 20kKm.
Samozřejmě, když je třeba auto rychle rozjet, tak je třeba podřadit; jinak jede hladce a plynule, takže nevidím důvod si myslet, že by měl setrvačník problémy.