Toppera jsem myslel na to nepochopení souvislostí Benziny a Škody Auto.
Samozřejmě, že v r. 2001 už nebyla Benzina čs. státní podnik, stejně jako Škoda-auto. Ovšem důležité informace, které od Škodovky měla, jí snad logicky zůstaly.
Napsal jsi snad jasně, že ta serviska není k vašemu prvnímu Favoritu 136L ("A taky jsem si vytáhl servisní knížku k mému SIlverlinu..."), takže pro to, co tu teď řešíme, je to irelevantní, tak se pak nediv, že tu někoho přirovnávám k topperovi. ;-)
Nemám pochyb o tom, že ten motor měl být při vývoji výhledově připraven pro spalování bezolovnatého benzínu, ale to ještě neznamená, že na to musela být dokonale kompletně přizpůsobena i jeho první verze v době, kdy to u nás (východní blok) výhledově nebylo až tak aktuální.
Taky si uvědom, kolik bylo v roce 1988 mně a kolik tobě/vám dvěma, já už byl dva roky plnoletý a o tyhle věci jsem se intenzivně zajímal. Řídil jsem ty auta jako úplné novinky, věděl jsem o každém novém Favoritu u nás a v okolí a sledoval sebemenší aktuální změny na něm, včetně dobového tisku, televize apod.
S maskou si pochopitelně vedle. Plná maska s logem uprostřed byla součástí první, poměrně velmi mírné, úpravy vzhledu Favoritu, a to "hned" po koncernovwém převzetí Škodovky (04/1991). Zřejmě jim "italsky" asymetricky umístěné logo přišlo příliš nekoncernovwé a díra v masce až neesteticky velká. Ségra měla Favorita z r. 1992 právě už s touto novější maskou s centrálně umístěným logem, tehdy ještě bez pozdější (1993) štěrbiny, která přišla až s dalším celkově výraznějším faceliftem Favoritu a za kterou jsem později vyměnil tu svou původní.