WL: Myslím, že sis to špatně tehdy vyložil. První Favorit, co jsme doma měli byl 136L r.v.11/88 46 kW a taky měl Pierburg 2E3 a lili jsme do něj bezolovnatý benzín. Další tři Favority, první zelený rozpadlý, zelený "Zázrak" i tenhle Silver line jsou karburátorové s Jikovem 28-30K, jen Silver line je s neřízeným katalyzátorem (42 kW), tedy ten musí jezdit na bezolovnatý benzín.
Prošel jsem si knihu, co tady mám "Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit, Forman a Pick Up" od J. Andrta a Ing. T. Maliny, CSc., 1993 a na straně 444 píšou "Minimální oktanový požadavek pro motory Škoda řady 135 je OČ 90, pro motory Škoda 136 je předepsáno OČ 95. Benzín může bezolovnatý i olovnatý. U automobilů s katalyzátorem se výhradně musí používat bezolovnatý benzín."
Navíc karburátor by podle mě neměl mít vliv na olovnatost, tam jde o konstrukci pístních kroužkou a mazání motoru, na to musel být právě Favorit připraven od počátku mít bezolovnatý benzín, viz přednáška p. hrdličky, kterou výše zmínil šmoula.
Takže spíše sis to podle mě tehdy špatně vyložil a zbytečně rozšiřoval jedy olova v Beskydech >:D