Já tedy řadím milkinina do skupiny chronicky nespokojených. Ono až takovou tragédii bych v Meganu neviděl. Ale to tak je u všech značek, že mají své chronicky nespokojené majitele. Nejhorší je, když už si to auto KUPUJÍ s tím, že jej nechtějí. Dopadne to vždy stejně, viz Brázdin nebo majitel již druhé VW CC, který tady taky má recenzí plnou "tragických" problémů.
Když to vemu postupně:
Ventilátor - bohužel, chyba Renaultu, opravují v záruce
Orosené světlo - takových tady je i konkurence, osobně bych to asi neřešil, natož zadní
Stěrače fungují dobře, když se nešetří na lištách, ostřikovače ano, ale to není porucha, spíše vlastnost, za kterou Renault zaslouží kritiku právem.
Ukazatel benzínu jde dolů, protože to není tovární LPG, je to psáno všude, není to chyba Renaultu, naopak, Megane nechce majitele nechat stát u krajnice, kdyby se porouchal plovák v nádrži. To, že někdo předělal auto na LPG řídící jednotka neví. není to problém jen Renaultu, ale mnoha jiných značek, namátkou Kia, Hyiundai a v podstatě i většina japonců.
Destička po 57t km... zálěží, ano, mohlo být špatně namontováno, mohl být kámen, je to spotřebák a záleží na stylu jízdy, někomu vydrží kotouč 40t km, někomu 100t km. Kroužek ABS a ložisko je součást kotouče, jako u spoustu jiných aut.
Klimatizace - taky běžná věc i jinde. Po pěti letech má na to nárok. Kolegové nebo otec kontrolují a doplňují každoročně. Mě na minulé Laguně zase třeba neunikal vůbec i po 12 letech.
Unikající voda... nutno řešit.
Palivové čerpadlo - problém u vozů na LPG velmi častý, čerpadlo při jízdě na LPG jede dál,. i když nemá důvod, tlačí palivo vpřed a vrací se zpátky do nádrže. K ničemu, ale opět jen zlomeček firem přestavujících LPG přidá relé, které vypne čerpadlo při jízdě na LPG.
Čerpadlo ABS ano, to je problém.
Takže shrnuto - problém největší asi ve ventilátoru klimy a čerpadlu ABS. Zbytek je spíše nepochopení (klesající ukazatel benzínu) funkce a ne dobře odvedená přestavba LPG (čerpadlo benzínu).
Samozřejmě není to ideální, ale zase z velké části je to hledání much za každou cenu. Někteří jsou spokojení a někteří chronicky z principu nespokojení, tak to chodí.
Za mne určitě patří kritika Meganu za ostřikovače, i když spousta cestujících, kterým jsem to ukazoval, to považuje za "vždyť to ostřikuje dobře", ale při srovnání s Lagunou II je to bída.