K motoru
Podle mě se tedy tento motor nevyznačuje ani nějak extra vysokou spolehlivostí - ale ano, opravy jsou relativně levné a motor je "nesmrtelný", ani nízko položeným výkonem. Spíše jde o to, že motor v podstatě nemá nějakou výkonovou špičku, takže jej ani nemá smysl točit. Proto se zdá, že vlastně vyniká ve středním pásmu. Ale on spíš podle mě výše nemá co nabídnout.
Nevím, kde jsi přišel na to, že 50 kW verze jen víc "žere", obecně vzato bývá právě 50 kW verze označována za ideální volbu pro Fabii 1. Ne že by byl tak skvělý, ale protože vše ostatní byla ještě větší zoufalost. Samozřejmě 55 kW od VW ideál, ale těch moc není. Já bych bral 74 kW 1.4, i když bývá často kritizována za vysoko položený výkon. Ale právě tahle charakteristika myslím může být zábavná.
Za kolik tedy jezdí, když je úspornější než 50 kW? Předpokládám jízdní styl striktně podle předpisů, když je to drahá polovice. Jinak gratulace, v podstatě sázka na jistotu, kastle korozí nepolíbená i po těch letech, ... proč ne. Jednoduché a levné auto na provoz. Jen ty švihadla vepředu, ... 8-s ;-)