Megane
Zdravím a chválím za pěknou recenzi.
Jak mrkneš do mých recenzí, tak tam uvidíš Lagunu II 1,6 16V taky na LPG, což je mé bývalé auto, v podstatě totožný motor, ale bez přesuvníku, takže zkušenosti mám.
Podle mě jsi udělal dobře touhle volbou, včetně motoru. Pokud jezdíš do 20 km a neděláš dálniční štreky, tak je LPG podle mě lepší volba než diesel. Já s novým autem přešel na něj, ale dělám dlouhé trasy s velkou porcí po dálnici, kde už se atmosférická 1,6 prostě trápila a jak píšeš, točila 3800 ot./min a spotřeba šla moc nahoru. A opravdu pod 5l nafty bys stejně nejezdil.
Dále ad motor... nebýt přesuvník, tak máš spolehlivý motor, jedině on může pozlobit. Já měl dokonce po cca 350t km i původní cívky. Jen se mi zdají poněkud vysoké ceny dílů, které uvádíš. Já když jsem měl docela velký problém s motorem (ne jeho vinou - otec jakožto minulý majitel věřil tachometru a tak nevyměnil po koupi rozvody a vedlo to... no asi je jasné kam), tak 16t Kč jsme platili včetně práce za výměnu rozvodů, vodní pumpy, 12 ventilu včetně přebroušení hlavy výměny těsnění. A informoval mě servisák, že výměna vy se měla vlézt do těch 6-8t vč. práce.
I to čidlo pro zpátečku je nějak drahé. Mě vydrželo v podstatě přes 300t km a vím, že i s prací a tuším s vyvážením dvou kol (při jednom) jsem se vlezl do tisícovky. Samozřejěm mimo autorizovaný servis.
Jo a ty senzory tlaku se dají na trvalo vypnout v diagnostice, za stovku mi to jeden známý taky dělal a byl klid. Pravda, byl bych raději kdyby to fungovalo, protože v dobách, kdy ty ventilky fungovaly, mi zachránily 1 lité kolo, ale to by ten ventilek nemohl být tak drahý při celkové ceně auta.
Každopádně přeji ať spolehlivě slouží :yes:
PS: Jo a mě se naopak tahle barva na Meganu II líbí, včetně té jednoduché zádě :yes: