> Já vím, že spotřebu nejvíc ovlivňuje řidič. Proto jsem chtěl právě to srovnání Prius - klasický spalovák u jednoho řidiče na známé trase. Jaké tedy je?
Presne porovnavani jsem nikdy nedelal, mam jen Priuse. Vzpominam si jen, ze jsem v lete za idealniho pocasi zvladnul cca 70 km trasu z hor do mesta s Fabii 1.4 za rovnych 5,0 km/l (podle palubniho pocitace) pri snaze o co nejnizsi spotrebu. Stejnou trasu jsem minuly tyden jel s Priusem (na zimnich pneu a tak) za cca 4,2 litru bez jakekoli zvlastni snahy (odhadem, presne spotrebu na trase davno nemerim, na to uz s nim jezdim dlouho)
> Elektromotory jsou tam dva, já chtěl vědět kolik má výkon jeden elektromotor a druhý elektromotor. Nemohu to vygooglit
Tak to nevim (jiste to da dohledat treba na priuschat.com.
> Ta červená čára v animaci nesmí zčervenat - to je lomit se! To by znamenalo změnu převodového poměru planetového soukolí, což není. Kolečka jsou stále stejná.
OK, uznavam - uz jsem tu stranku par let nevidel, nepamatoval jsem si to presne.
> A poslední věc. Režim B by neměl vybíjet baterky. A benzinový motor už vůbec. To nedává logiku. Když už je baterie nabitá, tak ať se nedobíjí a brzdit budu klasickou třecí brzdou. Alternátor s baterkou v "normálním" autě dělá to samé.
Nenapsal jsem, ze rezim B vybiji baterky. Napsal jsem, ze pokud jsou baterky nabite na maximum a je potreba brzdit, Prius je umi vybijet i benzinovym motorem, kdyz je to opravdu potreba. Prius myslim nema tak velke treci brzdy jako normalni auto a proto musi byt elektromotor pro brzdeni pouzit vzdy (ale to uz se dohaduju)
> A ještě jeden nový dotaz. Prius Plug in hybrid se chová jako klasický hybrid s tím, že mám ještě jednu velkou baterii (elektromobil). Když ji vybiju tak pak mám normální hybrid. Je to tak? Nevím, jestli by se mi nabíjela tato velká baterka rekuperačním bržděním po nabití té základní "hybridní". Asi by měla, proč energii nevyužít. Ale nabíjet se ze spalovacího motoru ta velká asi určitě nebude
Nema jeste jednu baterii, ma tu klasickou hybridni baterii silnejsi (s vetsi kapacitou). Pokud se vybije pod urcitou miru, auto se chova uplne stejne jako klasicky Prius. Ale rekuperacni brzdeni na jeji plne dobiti stacit nebude. Benzinovym motorem se urcite nabiji v urcitych jizdnich rezimech (stejne jako u normalniho Priusu).