Jj, to já ani nemyslel, že by 208GTi byla celkově tak dobrá jako G-GTI. Spíš jsem to od tebe pochopil tak, že hraje stejnou roli - ovšem mezi malými auty. Tedy jízdně výborné a přitom stále dost komfortní auto. Přičemž tu FieSTu jsi zase viděl trochu jak MRS Cup mezi malými auty. Ono to tak úplně samozřejmě není, ale je fakt, že FieSTa je naladěná tím způsobem, že ji hodně cítíš a i přesto, že je vlastně méně výkonná a o něco pomalejší než třeba nové CRS nebo i 208GTi, tak má řekněme dravější projev a subjektivně jede líp než ve skutečnosti.
Což mě ještě vede k zamyšlení o srovnávání aut, které je lepší, které horší. Samozřejmě je to individuální, ale ty věčné debaty třeba různých fanouškovských skupin, jak se tu Mazda, tu Kia (viz nedávné srovnávačky Ceedu GT pro G-GTI) či Hyundai dotáhly na Golf - ty mě přivedly k jednoduchému rozřešení. Říkám mu Kouzelný dědeček. Ten před tebe postaví dvě (ale klidně i víc) auta a řekne ti: Jedno si vyber, máš ho zadarmo. No a byl bych vážně zvědav, kolik majitelů i30 by při této možnosti zvolilo stejně. ;-) Každý chápe, že cena auta je velmi důležitým faktorem při výběru. Jen mě vždycky baví, jak zuřivě si někteří svoji volbu obhajují se slovy "kdybych chtěl, mohl jsem". Vztahuju to samozřejmě i na sebe, každé svoje auto jsem kupoval i s ohledem na cenu a nebudu proto tvrdit, že Jag XF 2.2 D jsem si nevzal, protože Mondeo je lepší,heč. >:-[]
Takže abych to uzavřel. Kdyby ten dědula přede mne postavil G-GTI Performance a Fiestu ST, volba by byla úplně jasná. Pro mě je G-GTI jednoznačně celkově lepším autem. A jestli to v reálu nakonec třeba dopadne jinak, nečiní mi potíže přiznat, že jsem prostě chtěl/potřeboval ušetřit. I tak bych byl jistě spokojený - auto, u kterého bych si připadal, že jsem ho koupil z donucení, bych si prostě nekoupil.