Na to jsem už tak trochu reagoval nahoře, tam by ceny za díly byly výrazně vyšší, samozřejmě vykoupeny podstatně lepší dynamikou TDI.
Z druhé strany, pamatuji si na rok 2008 kdy taťka vyrazil se známýma a sestrou na dovolenou do Itálie na Gargano, což už je takových tuším 1800 km. Já vyrazil dva dny předem se známým jeho služební Octavii I TDI napřed, že navštíveme cestou Dolomity a Neuschweistain. Octavka měla tou dobou najeto cca 100t km a byla čerstvě po servisní prohlídce, Laguna už tak kolem 250 tkm. Už někde u Insbrucku jsme museli do Oktávky kupovat olej, protože bylo pod ryskou, inu TDi jej papala velmi ráda. Celou cestu mě neskutečně vytáčelo chrastění okrasného tlačítka ruční brzdy a vrzání přední nápravy v teple. Laguna jela v 5 lidech s kufrem na střeše a přiznám se, že jsem docela rád do ní na zpáteční cestě přesedl, protože i když pomaleji, tak znatelně pohodlněji.
A taky v roce 2005, kdy jsme ji kupovali, tak za 300t byla k mání Fabia HTP bez jakékoliv výbavy, Nová dle ceníku Laguna stála s touhle motorizací 808t Kč (základ v benzínu!)... to až dnešní pokles cen díky krizí v podstatě umožnil si vybírat v ojetinách či lépe jít do nových aut... viz P207 nebo teď Megane.