Jestli odhadujete spotrebu jenom podle ukazatele stavu paliva v nadrzi, pak je to snad u vsech aut stejne: rucicka ukazatele se nejdriv dlouhou dobu ani nehne, potom zacne pomalu klesat a zaverecnou cca tretinu vylozene pada rychle dolu az na nulu. Jde jenom o informativni ukazatel, pres rozdilnou "rychlost vyprazdnovani nadrze" byva spotreba porad zhruba stejna.
Stojici auto s bezicim motorem ma zpravidla spotrebu do 1 litru ZA HODINU, po zahrati agregatu klesne cca na 0,5l. . Neni to nic, co by nejak dramaticky ovlivnilo celkovou spotrebu na plnou nadrz, motor by (chudak) musel jet na volnobeh az hodiny, aby se to nejak vyrazneji promitlo do prumeru.
Se zapnutou klimatizaci se spotreba samozrejme zvysuje. Motoru pri jejim plnem vykonu v lete "ubyde" treba i 20k, ktere se clovek snazi dohnat silnejsim seslapnutim plynoveho pedalu = vyssi spotreba. Zvlast u techhle slabsich aut je to znat o to vic. Kazdopadne v zime neni klimatizace zadnou vyraznejsi energetickou zatezi, prakticky se spina jenom klasicke topeni.
Silny protivitr muze samozrejme spotrebu zvysit, predevsim s rostouci rychlosti vozu. Zase plati to co u klimy- cim nizsi vykon motoru, tim vyraznejsi ma vliv, klidne az v radu nekolika litru. Uz samotny aerodynamicky odpor narusta exponencialne, vuz muze mit spotrebu (priklad) pri 100 km/h 6 l., pri 120 6,5 l. , pri 140 7,5, pri 160 10 l., ... Pri protivetru si k rychlosti treba tech 120 km/h prictete silu vetru 40 km/h a vysoka spotreba je na svete.