Jde o to, kde všude je kov a jaký. Vhodné jsou třeba keramikou potažené písty, nerezové ventily, nebo hlava čerpadla ze speciální mosazi. Ale to už jsme spíš na ("značkových") cenách, které začínají! někde okolo 10 tis. bez DPH.
O tlak u klasické ploché trysky se obávat nemusíš, ten bude u hobby řad určitě spíš menší, než ideální a pokud bude špína na autě zaschlá, už s tím moc nehne (kromě hrubých nečistot). Samozřejmě nesmíš vzít na auto rotační trysku, která umí zvýšit účinnost výstupního tlaku až 2,5 krát!
Pracovní tlak bývá někdy zaměňován s přepínacím tlakem, což je hodnota, při které se vysokotlaké čerpadlo přepíná do režimu "by-pass", někteří prodejci takticky udávají pouze tlak přepínací, protože je jeho hodnota vyšší, bohužel ale nevypovídá o skutečném/reálném pracovním tlaku.