Ahoj, omlouvám se za hodně opožděnou odpověď, možná ale pomůže i někomu jinému.
Zkušenosti s LPG mám po najetí 26 000 km velmi dobré. Systém mám BRC (asi SQ24) s přimazáváním ventilů VAP-SAVER. S tím souvisí potřeba cca jednou za 10 000 km koupit náplň VAP-SAVER za cca 500 Kč (tj. cena na kilometr asi 0,05 Kč). Na docházející náplň mne upozorní červená LED dioda namontovaná pod přepínačem LPG (viz galerie).
Motor rozhodně za studena "nechcípá", protože jede na benzín. Na LPG se to přepíná automaticky po dosažení určité teploty (podle mých informací 40 stupňů). V létě to není problém, teplota je dosažena po pár stovkách metrů, ale v zimě jedu na benzín i třeba 4 km (když je venku -10). Chtěl jsem nechat nastavit nižší teplotu pro přepnutí na LPG, ale v servise mi tvrdili, že to nejde.
Když LPG dojde (při bežném ježdění je to po 500 - 550 km), automaticky dojde k přepnutí na benzín. To je signalizováno nekonečným pípáním, dokud nestisknu tlačítko na LPG přepínači (asi jako potvrzení). Tohle je dost otravné.
Při ježdění čistě po dálnicích (např. na dovolenou) mi to přepíná na benzín již třeba po 400 km ze dvou důvodů: 1. vyšší spotřeba, 2. potřeba vyššího tlaku. Takže přestože mám plyn na ujetí ještě např. 50 km po běžných cestách, na dálnici už neujedu ani kilometr (myslím rychlostí 130 km/h). Byl jsem kvůli tomu jednou nechat seřídit tlak, což znatelně pomohlo.
Při současných cenách 37 Kč za litr benzínů a 15,50 Kč za litr LPG mohu přestavbu vřele doporučit a já sám bych do toho šel znovu. I když ideální by bylo mít LPG v autě už z továrny (s podporou v palubním počítači, bez nutnosti přimazávání ...)