iudex
Mondeo je poměrně prostorné (i na svou velikost), ale ten kufr by mohl být (vzhledem k FWD a velikosti vozu) větší, nemyslím ani tak na litry, ale hlavně jeho hloubku. Podobný "problém" mám i v allroadu, ale tam je to daň především za quattro a částečně i za nakládací hranu v rovině s podlahou kufru (dvojité dno) o kterou třeba já zrovna vůbec nestojím (cement tam nevozím), ovšem u FWD může být hloubka kufru jinde, viz třeba Golf/Passat s FWD vs 4M.
Velmi podstatný a logický důvod, proč je dnes střední mainstream tak přerostlý je také fakt, že nad modely (sedan/kombi/lb) středně třídního mainstreamu, už se dnes obvykle nic dalšího/většího nenabízí.Takže např. Mondeo (nástupce Sierry) dnes supluje i dřívější, o třídu vyšší, Scorpio (nástupce Granady).
Ta spotřeba 6,0 je samozřejmě teoretická, ale hodně těsně se k ní přiblížit (za optimálních podmínek) půjde, samozřejmě pak musíš zapomenout, že řídíš hh a musíš jet extrémně defenzivně a úsporně.
Jinak teď vyšel v češtině test G7 GTI v TG a získal jen 7 z 10 možných, přičemž to vyznělo ve smyslu, že je až moc dokonalý, mimo jiné tam zrovna píšou, koho u hh vzruší nízká spotřeba. Podle mě jeden z argumentů jak "noha". Já bych se spíš naopak zeptal, komu bude nižší spotřeba vadit? Už G6GTI žere v průměru o 1-1,5 l méně, než G5 GTI, takže pokud bude aktuální mezigenerační (6g. vs 7g.) rozdíl podobný, tak rozhodně klobouk dolů, vzrušení - nevzrušení. ;-)
P.S. Na severní smyčce stáhla verze (G7 GTI) Performance (zejména díky akt. difu) čas běžné verze na jedno kolo o celých 8s.