Hmm... tak to je prostě obraz dieselů, více zatěžují přední nápravu, mají turbo, sice jedou, málo žerou, ale o ničem. Jak píšu výše, tak nejlepší volbou byl pro svižnější jízdu dvoulitrový benzín neIDE a ještě lépe s turbem, pro řidiče nevyžadující dynamiku 1,6 16V... 1,8 16V ti, co se svezli v 1,6 16V nepochopili její smysl, jedou stejně.
Škoda toho motoru, moc mi není jasné, jak se mohl potkat po výměně rozvodů... asi se sním kamarád nepáře, což mi k kombíku této kategorie nesedí, tam patří pohodová jízda, případně trochu rychlejší ale ne pirátské dálniční přesuny, na prasení má tady i Renault jiná auta, která daleko více potěší, Megane RS a Clio RS.
Já nakonec po dlouhém zvažování zůstávám u Laguny. Ne, že už byla málem k prodeji, ale nástupce byl prodán do rodiny prodávajícího (šéfa), takže Passat 2,0 TSI 147 kW nebude... no což, Laguna tedy dostane pár investica a bude se jezdit dále.
Na motoru snad nás nic nečeká, měnili jsme v květnu hlavní řemenici, prý má životnost 200-300t km a já s ní dojel do servisu už na poslední chvílí, inu 330t km.
Koupíme 2 letní Michelinky, 4 nové zimní gumy, přelakujeme plecháče na zimu (poklice mě nsekutečně iritují, asi jen plechy dám do stříbrné). No a nechám opravit poškrábaný blatník a nárazník (dílo předchozího majitele), vyměníme vpředu tlumiče (po 330 tkm si to zaslouží), asi tyčky stabilizátorů (ty byly měněny před více jak 100 tkm) a uvidíme, snad budeme jezdit dál...
Přecejen LPG stojí teď v Polsku 13,40, u nás od 15 po 18,50 Kč/l, při spotřebě 9l/100 km se Laguna ještě pořád vyplatí :-! >:-[]