Nechci vubec aby vyznelo ze nekriticky obhajuji nejaky system jenom proto ze ho mam sam na aute (Civic TypeR), naopak chci spis upozornit na zazita dogmata a zrelativizovat tvrzeni o jednoznacne vyhode multilinku. U torzky jde jiste o jednodussi a levnejsi reseni s par nevyhodami i vyhodami, ale to neni totez jako tvrdit ze jde automaticky o spatny system.
Uslysis furu vice ci mene chytrych reci, ale v zasade zalezi jenom na naladeni. S viceprvkem (velmi zjednodusene receno) muze byt vic moznosti nastaveni podvozku, coz pochybuju ze nekdy vubec vyuzijes- zvlast u normalniho civilniho auta, kde to vetsinou stejne ani nejde. Par veci se da jinak ladit i u torzky, ale taky tezko v tovarnim setupu.
Mozna zasadni zalezitost je, ze jsou kola na naprave pevne spojena, tj. naprava pracuje jako celek= razy se castecne prenasi i na druhe kolo. Odtud prameni nizsi komfort- ale zase to nemusi byt nutne pravidlem. Vic se to samozrejme projevi na rozbitem povrchu vozovky, u kvalitniho asfaltu nemusis druh napravy poznat vubec.
Reci o nejake obecne "nesportovnosti" torzky nebo jeji "nebezpecnosti" nechapu uz vubec- i vylozene ikony tridy H-H maji vzadu tenhle system. Kdyby byl na sportovni jizdu nevhodny nebo dokonce nebezpecny, tezko by se tam vubec objevil, natoz aby s nim tyhle vozy dosahovaly vysledku ktere maji.
Na druhou stranu prinasi torzka i vyhody- cenova vyhoda, nizsi hmotnost, vetsi robustnost a tim nizsi nachylnost vuci poskozeni,. Zabere min mista a tim vznika daleko vic prostoru v kufru (u nekterych znacek to tak byt samozrejme nemusi).