Není nic neobvyklého, že auta v základní výbavě mívala ještě donedávna řízení bez posilovače. Však se některé výjimky najdou i dnes, například nový Hyundai i10 nemá v základní výbavě posilovač řízení.
Naše Punto, které bude mít na podzim 10 let, také nemá posilovač řízení. Zvykl jsem si na to a už mi to ani nevadí. Je to také proto, že poslední dobou neřídím jiné vozy, než Punto. Ze začátku to byl nezvyk, byl jsem zvyklý na to, že při vyšších rychlostech ztuhne řízení, kdežto s lehkým Puntem bez posilovače tak tomu nebylo. Pro někoho další nevýhodou může být obtížnější otáčením volantem při parkování, ale pokud mají pneumatiky dostatečný vzorek, tak to není tak strašné. Na zimních pneumatikách s měkkou směsí je to naprosto v pohodě.
Výhodu v autě bez posilovače vidím v tom, že řidič má plně pod kontrolou řízení, cítí zpětnou vazbu od kol na vozovce a v zimě řidič cítí, které kolo mu prohrabuje. To některé vozy s posilovačem se řídí jak počítačová hra, řízení neposkytne žádnou zpětnou vazbu.