NEBYLY TO PŘEDSUDKY! Právě Delta 831 byla typickou ukázkou toho, jak lze geniální dílo zabít maličkostmi. Neexistovalo ve své době srovnatelné auto s lepším podvozkem! Ta zadní náprava byla naprosto dokonalá a ne náhodou se používala ve WRC ještě po roce 2000. Motory byly výborné... až na elektriku. Mechanicky bylo vše OK, slušně dimenzované, ale... elektrika byla schopná shořet, neustále někde něco teklo, ucházelo, ta auta hořela... tisic špatných detailů, k tomu ruský plech rezatý již ve výrobě...
Ve své době to bylo auto, které dokázalo hodně naštvat: náročný podvozek na údržbu (v dnešní době Passatů TDi směšné, ale v 80. letech lidé nebyli zvyklí měnit tolik silentbloků zavěšení), věčné poruchy elektriky, různých těsnění, koroze...
Z dnešního pohledu výborný youngtimer s podvozkem a jízdními vlastnostmi daleko nad současnou Octavii RS. 1.6 HF ji vypráská na požádání, GT i.e. v serpentinách slušně drží krok. Pohotovostní hmotnost + dokonalý podvozek (je-li v odpovídajícím stavu) jsou obrovským náskokem v čase.
Integrale je úplně jiné auto, na které jsou úplně jiná měřítka a na němž je prakticky všechno jinak - od kompletně jiné karoserie po jiné plasty a úplně jinou elektriku. Jen jediné mají společné: ruský plech :-(
Jestliže v 80. letech byla Delta spíš k vzteku, dnes jako youngtimer je naprosto úžasná. Ale musí být dovezená v tom stavu z Itálie či Francie, a tím pádem nemá tisíce a jeden problém uvedeného vozu (pardon, omlouvám se majiteli, ale nemohu nenapsat napsat šrotu). A pokud se přidá podvozek OSRAV, brzdy OMP a namapuje se správně ŘJ, tak je to opravdu radost z jízdy!