Pokles pozice je samozřejmě neoddiskutovatelný, ale v podstatě vychází z minulosti, kdy Laguna po velikostní a technologické stránce ve střední třídě pomalu neměla přemožitele, konk. r.2001, tím si taky vykopala hrob, III. generace vyladila ke spolehlivosti Lagunu III, teď je jen otázkou, jestli toho zpět nabytého image spolehlivého auta budou chtít využít v další generaci nebo ne, evidentně nechtějí nic uspěchat, což je jen dobře.
Viz Clio IV, které se vyloženě povedlo a to je základ prodejů pro Evropu... pak Megane, Scénic a až někde vzadu se krčí Laguna, možná bohužel pro ty, co by měli zájem, ale asi jediné řešení... a ti, co jeli s novým Cliem ví, že pokud bude Renault takhle pokračovat, má šanci.
Aneb je prostě třeba analyzovat situaci a říct si, kam vrazit peníze a Laguna to prostě pro Renault nebude, což je více dobře než špatně.