w-a
Samozřejmě, že ten rozdíl není velký/zásadní (na to toho má 5. a 6. g. Golfu příliš společného, viz G5 a půl), ale já o něm ani jako o velkém rozdílu nepsal. Přesto když máš možnost to bezprostředně porovnat, poznat to lze poměrně snadno.
Ano, ten rozdíl je podobný jako u běžných verzí Golfu, kde se při přechodu z 5. na 6. g. (mimo jiné a kromě nutného šetření) kladl důraz na další snížení hlučnosti (např. aerodynamický hluk) a ještě lepší celkové utlumení. Navíc klasický GTI 6 (211 PS) dostal přepracovaný/nový motor s o poznání kultivovanějším charakterem a nižší spotřebou (rozdíl cca 1-1,5 l/100km/h), což k tomu "poznání" také trochu přispívá. Na druhou stranu pro ty "odrostlé petrolhedy" typu Thomasina je GTI6 vhodnější HH, protože zjevně primárně řeší cestování na delší trasy a s tím spojené věci, jako je aerodynamický hluk, celkové utlumení, nebo schopnost vozu/podvozku filtrovat nedostatečnou kvalitu vozovky. A to jsou disciplíny ve kterých GTI6 (na poměry kompaktního HH) exceluje, což platí zejména v případě, že je vybaven adaptivním podvozkem.
A zase jsme zpátky u té otázky priorit. Tedy pokud chci kompaktní HH hlavně jako víkendovku a jezdit s ním občas i na ring (obvykle jako druhíé auto) apod., beru MRS Cup, ale pokud chci naopak HH spíš na denní ježdění (častěji jako jediné auto) i případné častější/četnější delší přesuny (bez vytřesené duše, bolestí hlavy a zdrclé páteře) s tím, že se chci občas taky dobře pobavit, beru GTI s adaptivním podvozkem, kde (s trochu nadsázky) dostávám vlastně dvě auta v jednom.