Z ceho soudis, ze ti diky temhle kotoucum auto brzdi lip? Ty drazky nejdou ani ven z disku aby odvedly nejakou praci, ale predevsim jsou tak tenke, ze se musi okamzite zanest bincem z desticek. Jejich prinos bych videl jako indikator opotrebeni desek- kdyz zmizi, tak jsou kotouce sjete (coz nakonec uvadi sam vyrobce) a samozrejme prdactejsi vzhled wotuzidla :yes: Naopak najdes v diskuzich spoustu spatnych zkusenosti s jejich zvlnenim, kde potom vrele doporucuji navrat ke klasickym plnym ATE kotoucum (pokud uz to musi byt nutne tahle znacka). Podle me ale nikdy neudelas spatne s klasickymi plnymi kotouci Brembo + deskami Textar.
Pokud nemluvime o zvetseni prumeru kotoucu, pak bys je musel mit uplne jinak drazkovane/navrtavane nez jenom s takovou designovou vlneckou, aby byl citit nejaky prinos co se tyka absolutni brzdne sily. Ten je ale i u podstatne drazsich znacek a typu opravdu nepatrny, zminim pozdeji.
Podstatne je (a pro zjednoduseni mluvime porad jenom o stejnem rozmeru kotoucu a puvodnich brzd.trmenech) predevsim pouziti spravnych brzdovych desticek a spravnem zajeti celeho kompletu. Urcite typy desek potom vylozene vyzaduji jine nez seriove kotouce- ne kvuli absenci nejakych drazek (i Groupe N se napr. jezdi na plnych kotoucich v origo rozmeru), ale kvuli jejich vydrzi, predevsim diky materialu ze ktereho jsou vyrobene a jeho tepelne uprave. Desky co skutecne brzdi by bezne kotouce vydrely hodne rychle.
Podstata funkcnich (ne designovych!) drazek a vrtani spociva v odvodu plynu a obrouseneho materialu od desticek, stejne tak k castecnemu obrusovani zesklovatele vrstvy na jejich povrchu (udajne i vlhkosti pri prvnim pribrzdeni za mokra). Krome toho obrusovani, ktere jedine muze prinest nejake zvyseni brzd. ucinku- vymenou za kratsi zivotnost desek- jsou tohle zalezitosti prispivajici "pouze" k odolnosti kotoucu proti jejich prehrivani pri razantnim brzdeni, tedy moznost opakovaneho brzdeni s neslabnoucim ucinkem. A tim tedy snizuji riziko i toho pokrouceni kotoucu (opet zjednoduseno, "pokrouceni" pisu abych tu nepsal slohovky). Nektere kotouce ale muzou vypadat zavodne jak chteji, ale k cemu to je, kdyz ti popraskaji (klasicke vrtane Zimmermanny).
Nejdulezitejsi je predevsim neustale udrzovat celou brzdovou ve 100% technickem stavu a pri razantnim jezdenim brzdit "spravnym zpusobem" (taky na slohovku a sam bych to chtel umet za vsech okolnosti >:D ). Jako dalsi krok jsou urcite hlavne brzd. desticky a volba konkretnich kotoucu podle nich. Ke zlepseni kroku pedalu pak prispeji opancerovane brzd. hadice (a zvlast u vytahaneho originalniho vedeni u starsich vozu) a nic nezkazis brzd. kapalinou s vyssim bodem varu. Uz ted se ale pohybujeme v uplne jinych castkach nez za vzhledove peknejsi ATE PD kotouce, zato to uz k necemu opravdu bude. O velkych brzdovych kompletech s X-pistky a cenach tisicu € nemluve >:-[] , ale to uz z nas potrebuje asi malokdo- a malokdo do toho da tolik penez.