Holt, je to něco za něco. D3 škodí vyostřený konkurenční boj a vysoká a finančně náročná výroba. Když si člověk vezme, že takové Audi, BMW nebo Mercedes jsou dnes masové značky vyrábějící auta přeplněná všemožnou elektronikou, nelze se horší spolehlivosti divit. Místo toho, aby se kladl důraz na spolehlivost, se vývoj v rámci konkurenčního boje více odbývá a do prodeje jsou modely, které nejsou pořádně otestované. Navíc když si člověk připočítá enormní náklady na výrobu, které jsou v Německu pravděpodobně nejvyšší na světě (za což mohou především odbory), musí se něco očůrávat. Na samotném autě se pak tolik nevydělá, proto mají německá auta tak předražené doplňky (aneb navigace za příplatek 80 tisíc i v autech s PC přes 2 miliony).
Dnešní doba je prostě spotřební, spolehlivost se už tolik neřeší, alespoň tedy v Evropě. Což je na jednu stranu dobře. Pokud by evropská auta byla nadprůměrně spolehlivá, většina ekonomik by měla problém.
Každopádně je škoda, že jsou lidé zaslepení (nebo snad hloupí?) a ignorují Lexus nebo Jaguar, které jsou v mnoha ohledech lepší, než zacedená německá konkurence.