Jestli můžu radit - z těchto dvouch jednoznačně 55kw... 74kw jede opravdu až nad hranicí 4000ot/min - co je ale důležitější, tak pod touto hranicí jede podstatně méně, než 55kw verze. Je to nastavením, již zmiňovanou ostrou vačkou. Když to vezmu lidově, 55kw verze je uživatelsky příjemná v běžně používaných otáčkách, kdežto 74kw je takzvaně nabroušená - a dobré výkony podává v pásmu otáček, které nepoužívá prakticky nikdo... A to mizivé procento uživatelů, kteří se pro silnější verzi rozhodlo, jí opravdu využívali, a to vede i k dalšímu PROTI, a to je životnost - 74kw ve většině případů pociťuje opotřebení již na hranici 150.000 km - žačnou takzvaně brát olej... a ještě jeden poznatek - všechny Policejní Fabie ( včetně těch pro PMJ - pohotovostní motorizované jednotky ) byli a jsou 55kw - bylo tak rozhodnuto po poradě s výrobcem - nikoliv z důvodů vyšší ceny. A nakonec ještě jedno upozornění - vzhledem ke stáří už většina 74kw exeplářů již uvedeným opotřebením trpí, a jelikož je silnější verze na vrakovištích v dobrém stavu prakticky nesehnatelná, řeší se to výměnou za slabší verzi ( a samozřejmě přeražením typu motoru, aby auto vyhovovalo z hlediska evidenční kontroly na STK ) - vzniká tak zajímavá kombinace konstrukčně o něco "bytelnějšího" agregátu, a ostrým nastavením motormanagementu v řídící jednotce :-)