Taky mám možnost s Coltem jezdit (předtím r.v.2008, teď r.v.2006) a přidám pár mých postřehů:
- 06 má jednostiskové dojezdy oken nahoru/dolů na obou předních oknech, 08 jen u řidiče dolů
- u 06 se dá okno zvednout i po vytažení klíčku ze spínačky, u novějšího už toto nejde (hodně otravné, když jste na to zvyklí z jiných aut)
- nemožnost vytáhnout okénko podržením tlačítka na dálkovém ovladači/stažení okýnek
to by byly takové drobnosti, které při každodenním soužití začnou vadit (alespoň mě to štve hodně).
Jinak ty opěvované jízdní vlastnosti, náklony to má hrozné, zadek je hodně přetáčivý a třeba na sněhu jde hodně rychle do smyku a to hodně nečitelně. Při ostřejší jízdě je na brzdách hodně rozevlátá záď. Hlučnost je v interiéru hodně velká. Jinak v našem případě se přidává ještě problém s klimou, kdy odmlžení okna nefunguje (proveden servis klimy a nepomohlo - u 08 nebyl problém). Dále bych zmínil problematické ložiska (u 08 odešly ve 40K km obě přední, teď u 06 se po 50K km začínají taky ozývat). Dále již v recenzi zmíněná potíž s řazením zpátečky (toto měla jak 08, tak i 06). Dále pískající klínový řemen, taky častý problém u Colta. Jinak A sloupek, za to by měl konstruktér viset v průvanu, tolik přehlédnutých aut a chodců, protože je umístěn přesně do míst, kde při odbočení, nebo dojíždění do křižovatky je třeba dávat nejvíce majzla ... (naučí vás kontrolovat několikrát dané směry a i to někdy nestačí). Jinak světla opravdu nejsou hitparádou, ano svítí lépe než třeba na Fabii, ale ne o moc. To i mé předchozí BMW E36, co mělo téměř propálené sklíčka s optickými členy, tak svítilo o hodně lépe, současné auto ani nemluvím. A to se bavím o halogenech u všech případů. Se světly souvisí i často praskající žárovky (jak H7 tak i parkovací)
A k těm plusům, spotřeba je opravdu luxusní (rekord u mě je 3,9 na asi 50km povětšinou po okreskách, nejvýš jsem byl asi na 7,5 po letu v levém pruhu dálnice - pravý rozbitý, takže raději rychle v levém
:-) ), dlouhodobě jsem na 5L. Variabilita taky parádní, posuvná dělená lavice a sklopné opěradlo spolujezdce člověk až nečekaně často využije.
Jinak zde popisovaná verze sport opravdu s těmi zatmavenými světly vypadá nádherně a vždy se za ní ohlédnu s radostí, speciálně v modré metalíze má to auto neskutečné grády a myslím, že předfacelift je hodně povedený, poface s maskou ala lancer už mě tak moc neuchvátil a je pravda, že asi nejsem sám, protože na silnici je téměř člověk nepotká.
Ať dělá radost a užijete si spolu spoustu šťastných kilometrů bez nehod a poruch