Dochlazovat minutu a vic je IMHO nesmysl. Vetsina vyrobcu aut dneska neuvadi nutnost dochlazovani v navodu vubec, jini treba 10 sec. . Kdyby se tim mel vylozene znicit motor nebo nejaka jeho soucast, urcite by to nezapomneli zminit kvuli reklamacim. Zdravy rozum radi nechat motor (jakykoli, i bez turba) po "zahulu" stejne chvili nechat bezet na volnobeh, ale tezko bude v motoru teplota ze by zapekala lopatky turba ;-) Spis jde proste o cirkulaci oleje bez zateze, aby se rovnomerneji ochladil blok motoru spolecne s jeho pohyblivymi a teplotne mnohem vic namahanymi soucastmi. A selsky rozum potom rika ze doba jizdy bez plneho plynu pri dobrzdovani, parkovani atd. tech potrebnych sekund na dochlazeni da vic nez dostatek :yes: Co ma dvouhmotak spolecneho s dochlazovanim netusim, stejne tak jako variabilni nataceni lopatek turba. Tyhle 2 veci trpi typicky na jizdu s podtacenim motoru, jde o jine problemy.
Ignoranti co dojedou na plny plyn po dalnici k cerpaci stanici a hned vypnou motor se o auta nezajimaji a urcite ani nectou MACZ, tak tuhle moznost rozebirat nebudeme :-)