Powerslide
Tak včera mě poprvé Subáčko trochu drsně,ale vlastně i mile,překvapilo.
Bokem už jsem v něm jel,ale pokaždé jsem použil k utrhnutí zádě tzv.Skandinávskou smyčku.Včera ale byla vozovka nechtěně posypaná směsicí bílého prachu a kamínků z nějakého nákladu.Při nájezdu do levotočivé pravoůhlé se nejprve předek,kvůli ztrátě adheze,hrnul ven a po ubrání plynu a podchycení nedotáčivosti,ale stále s mírně přetočenými koly,jsem ještě před zdánlivým apexem,razantně dupl na plyn.Dvojka už byla na turbu a tak jsem jen s údivem přes volant a zadek cejtil,jak se výkon přenesl na zadní nápravu a ta na prachu vesele opustila svűj původní směr a poslala tak auto do slušného přetáčivého smyku.Když to člověk čeká,reaguje jakoby už předem,vědíc že to nastane,v tuhle chvíli jsem ale děkoval zpětné vazbě ve volantu a jen s mírným ubráním plynu,to abych zadní nápravou nepotkal ten 15ti centimetrový obrubník,a s pořádným kontra,jsem auto uvedl zase do přímého směru.Kdo se na to koukal zvenčí musel žasnout.Chlápek,co jel za mnou,nalepený na kufru v CLS-kovým asi 500 koníkovým Merglu,dokazujíc mi před tím,"že mu to jede",se tak lekl,že tam pomalu zůstal ve zvířeným prachu a já,já byl v tu chvíli rád za to,že auta jako je tohle,ještě s řidičem mluví,komunikují a varují ho svými vjemy,protože tohle udělat v autě s elektronickým posilovačem a bez zpětné vazby,nemuselo by to dobře dopadnout. :-) Snad se páni inženýři zamyslí a začnou opět stavět auta pro lidi,kteří se nechtějí jen nudně přemísťovat z místa A do místa B,ale chtějí opavdu řídit.S úsměvem a zároveň poučen,jsem to pak o pár metrů dál zalomil k baráku.A pán v Merglu?Ten pokračoval dál svůj nudný rovinkový závod.
PS:Jinak nic proti Mercedesu nemám,jen bych chtěl,aby s ním majitelé jezdili takovým způsobem,ke kterému je daný typ určen.Dálniční 2t über sedany,nemohou v zatáčkách soupeřit s o 600kg legčími sportovními vozy.Děkuji.