Nedávno tu proběhl test na spotřebu u Octavie 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,8 TSI. O vytahaných řetězech se tu napsalo už dost. Nicméně u nově vyrobených vozů už to problém není. A u těch starších je potřeba při startu bedlivě poslouchat. Jakmile chrastí, na nic nečekat a nechat na záruku vyměnit. 1,2 TSI kupodivu pro Octávku solidní věc. Výkonově nezaostává (např. stará 1,9 TDI měla tuším také 77 kW). Pro to auto to není problém. Pokud naložíš rodinu a plnou bagáž, tak ano. Je to spíš na klidnou jízdu. 1,4 TSI je optimum a vychází z předešlé obdobné motorizace. Trochu víc váží jelikož v 1,2 TSI a 1,8 TSI je více hliníku. Nicméně 90 kW je už pěkný výkon. 1,8 TSI se tváří, že bude nějvětší žrout nicméně ve spotřebě se vyrovná 1,4 TSI. Pokud tě však bude lákat vyzkoušet 118 kW, tak se pak nemůže člověk divit, že spotřeba poroste. A že ono to lákat bude. Mysli i do budoucna. Jednou auto budeš prodávat a určitě prodáš lépe 1,4 TSI než 1,8 TSI. Stačí se dneska podívat na cenový rozdíl ojetin. 1,8 jsou levnější, protože se lidé bojí, že je ten motor sežere. Optimální by byla tedy 1,4 TSI. Každopádně bacha na turbo. Pokud ho čas od času pořádně proženeš, je potřeba ho nechat odpočinout. Nezhasínej hned motor, ale nech ho cca minutku běžet ať má turbo šanci se zchladit. V opačném případě si zaděláš na budoucí nemalou investici a možná i neoprávněný názor na to, že TSI jsou špatné motory. Přeju dobrou volbu :-)