No tak o tech pocatecnich dotacich tam je jasne ze to normlani automobilka nepotrebuje(az teda na par vyjimek)
jako uspech povazuju ty parametry. Danove zvyhodneni se tyka vsech EV a ne jen tesly. Vzhledem k velikosti projektu jsou ty uvery pomerne pochopitelne.
jen kdyz si tak clovek projede kalkulackou ze ty baterie te nejvyssi rady (85KWh) vyjdou na cca 900 000kc v maloobchodnich cennach tak jim celkem zeru ze za 500 000kc uz tam daj elektromotor, volant a sedadla. prece jenom to nema defacto prevodovku a elektromotor je vyrobne uplne nekde jinde nez klasicky spalovak.
Jako 2 roky dozadu kdyz rekli za kolik se to bude prodavat tak jim nikdo neveril protoze jen ty baterie stali vic nez byla prodejni cena celeho auta, dneska je ta situace uplne jina.
Jo a moc bych se neohanel tvrzenim ze zadna normalni automobilka nepotrebovala pujcky a granty...
sem cetl na nejakem autoforu clanek od cloveka, ten clanek byl 2 roky stary a psal tam o tom kolik dneska stoji KWh baterek a ze 500 dolaru bude stat nekdy v roce 2020 a ze tesla proste nema sanci a ze je to jen hromada slibu a pohadek. No a dneska je maloobchodni cena kvalitnich A123systems LiFePO prizma clanku 480 dollaru na KWh...
Jo a s tim vybitim do nuly to je samozrejme taky hloupost. Kdyz se ti vypne mobil protoze nema uz stavu tak mas po baterce??(a to v autech je LiFePO ktere je na to odolnejsi nez LiPo)
Kolik stoji 3l tubodiesel a automaticka 7mi stupnova prevodovka?
jinak to samozrejme koupim... jen ten poradnik je nejak dlouhy