< původní příspěvek < Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spotřeba
Tak na těch 20 km je asi lepší ten benzín, já aktuálně taky "měním" zaměstnání a uvidím, buď budu chodit pěšky nebo 40 km v jednu stranu a to už pak asi diesel. Zatím teda mám LPG, ale 11 let a 300t km je docela poznat a moc se mi nechce dookola investovat do údržby.
Co se týká TSI, tak je to dost sporné. Podle mě 77 kW verze jede lépe než 1,6 GDI, hlavně má dostupný výkon všude tam, kde je potřeba. Cena je s Hjondé podobná. Spotřeba bude u TSI nižší, hlavně při troše snahy se dá jezdit do šesti litrů, osobně znám pár lidí, co s Octavkami 1,2 TSI jezdí za 5,5 l/100km, Golf je ještě o pár kilo lehčí.
Jenže ty řetězy, že jo... Byl jsem v Porsche Brno, udělal mi kalkulaci, Golf 1,2 TSI 77 kW Comfort Edition, pal.pc plus, RCD310, sport.paket Pescara (16 alu kola, zatmavená okna, mlhovky, sport.podvozek) a designový paket White .380 400 - 15 216 Kč sleva, takže konečná cena 365 184 kč. Dalo by se koupit jinde i levněji. Každopádně mi tady nabídli, že když si při objednání auta připlatím záruku, tak na 5 let bez omezení kilometrů mě to bude stát 6t Kč. Takže tohle by mělo na 5 let řešit veškeré případné problémy s řetězy.
Co jsem slyšel nějaká tajná data s motor enegering konference, tak problémy měly TSI u nějakých 3%, což je docela nízko. Jestli je to pravda, netuším...
Mně osobně se ještě pozdává i nabídka Peugeotu, aktuálně mají k prostřední výbavě (mimo benzínu) v ceně xenony a navigaci. S dostačující 1,6 HDI 68 kw se tak dá dostat na 360t sakum prásk, což je v dieselových nabídkách pomalu nepřekonatelná nabídka. Podle všeho mají PSA nejlépe řešený FAP na krátkých tratích.
Jo a docela se mi líbilo i Bravo, hlavně díky motoru 1,4 T-Jet 88 kW, který je prostě výborný a jede daleko lépe než celé 1,6 GDI :yes: V My life vychází na 334t...
No dalo by se povídat hodně dlouho. Aktuálně se tak trochu rozhlížím, tak mám přehled :-) To je tak, když uvažuju já o autě, to bude trvat tak ještě 2 roky a ani pak si nebudu jistý >:D