My alespoň umíme česky, což dává větší naději, že umíme na rozdíl od tebe počítat.
Jedno nové auto si kup.
Ano, všechno si děláš sám (co prosím tě ai dneska uděláš sám, vyměníš gumičku ve stěrači nebo doliješ vodu do ostřikovače?! :-D) , buď používáš nové díly za stejné peníze, protože většinou v prvních letech je druhovýroba ještě nezačala vyrábět nebo pak kupuješ druhovýrobu, která stojí většinou za hojno, pokud je kvalitní, tak stojí tolik, co originál díl.
Autorizované servisy často nemají vždy nejlepší kvalitu, garančku zvládnou dobře, pokud budou měnit celé součástky za těžké peníze, ale platit za to díky záruce nebudu, tak je mi to šumák.
A pokud dáš jednou ročně cca 3000 za servisní prohlídku, tak za 5 let to máš cca 15000 kč, počítám cenu, kdy si dodáš olej sám, což můžeš. Za 15t např. při dieselu vyměníš tak 2-3 vstřiky, třetinu ESPečka, 3 stahovačky... čili nic moc. Potkat tě to nemusí, ale může...
Co se týče servisních prohlídek u Renaultu, tak ceny se tolik neliší od konkurence, např. teď jsme platili u Peugeotu za prohlídku po 40t km za 207 SW HDI bez oleje 1900 Kč, takže žádná tragédie.
Navíc dle nových zákonů nemusíš jezdit přímo k autorizovanému servisu a záruka nepropadne.
A pak je tady možnost, že ročně najedeš třeba 50t km, tak ta 5 let to máš 250t km a to už je více než pravděpodobné, že se něco posere a musel bys to platit, takže Hyundai v tomhle prostě boduje.
A pověz mi kolik Renaultů jsi vozil na garančky, až máme přehled. Nebo kolik aut celkově nových si vozil na garanční prohlídky... ono totiž předsudky a prázdné odhady nikoho nepřesvědčí.
ještě k tomu Meganu? Jaké bude mít servisní náklady, které by neměl jinde? K autu dostal 5 let záruku... Máš navíc nějaká dat, která hovoří o nějaké problémové součastce u tohodle motoru v Meganu III? Já ne.