Souhlas, ještě dodám k tem převodům - proto se dělají sedmi, osmi a devítistupňové dvojspojkové převodovky. Pochybuju, že budou spolehlivější než normální převodovka.
A ještě dodám k provozu a akceleraci. On ten nafťák je při dálniční rychlosti a zařazené šestce opravdu výhodnější než benzín. Ale to je jediný provoz, kdy tomu tak je. A všimněte si při rozjíždění na křižovatce, jak zrychlují dvě auta vedle sebe, jedno na benzín, druhé na naftu. Nepočítám auta, která jsou na tom hodně rozdílně technicky a výkonově, ale podobná auta. Nafťák vyrazí první, ale po pár metrech musí řadit, benzín ho mezi tím předjede a nafťák už je napořád pozadu. Beznín dojede na stovku klidně na trojku a tedy řadí jen 2x, nafťák už je dávno na pětce... To je právě výhoda benzínu - buď jedu mezi levně a pohodově mezi 1500-2500/3000 otáčkami nebo na to šlápnu a využuji co ten motor umí až do 5000 ot. Prostě kultivovanost, rozsah otáček, možnosti jízdy jsou mnohem lepší.