Nazdar, nazdar,
co se týká mé úpravy, tak máš pravdu, SW převodovky se nedělal, jenom se nahrál nový SW do motoru, u mě to fungovalo tak, že motor hned po čipnutí měl lepší zvuk, rychleji se vytáčel, ale zvýšení výkonu se neprojevilo v prvním okamžiku jak jsem si představoval, toto nastalo až v průběhu prvních řekněmě 250 - 400km, převodovka se v podstatě sama naučila využívat optimální sílu motoru. Předminulý týden mi to nedalo, měl jsem totiž upravené dvě mapy motoru, nechal jsem si do auta dát tu nižší, ale chtěl jsem vidět, jak bude motor reagovat a hlavně, zda půjde ještě spotřeba dolů, a tak jsem si nechal nahrát nový SW, fungovalo to zase stejně, první žádná změna, nyní mám už asi 600km za sebou a je to rozdíl velmi poznatelný, ale třeba spotřeba se mi nejvíce dolů pohnula buďto v rychlostech na dálnici mezi 140 - 150, kdy je o 1 až 1,5litru menší, při 145 ustálených nyní spotřeba okolo 7,2l dříve 8,4l, a pak ještě při cca 100km/h to mi motor na 6tu točí rovných 1400otáček, mám spotřebu v rozmězí 4,4 - 6,2. Včera jsem jel 50km po okreskách a 60km po dálnici, průměr jedním směrem (mírně do kopečka) 6,1l/100km, cesta zpět 5,7/100km. Cestovní rychlost na okreskách tempomatových 100 - 105, dálnice 125, u nikdy na dálnici pokud není nutno nepřibržďuju a ze zásady nespomalím a netáhnu se za kamionem, raději udělám rychlou myšku a zase se vrátím na tempomatovou rychlost.
Zkoušel jsem i zrychlení před chipem a po čipu, je tam taky rozdíl asi 1 - 1,5s.
Vezme-li to youtube, hodím na web pro ukázku a přidám link.
Zpět k DPF filtru, nechal jsem si ho vyndat u FAPOFF-Karel Reckziegel, Bystřice pod Pernštejnem, má i web je to www.fapoff.cz, v té době cena za úpravu 8.000,-- Kč, nyní ale už i slevnil mám ten dojem.
Hledal jsem na netu, ale on byl první kdo to v ČR začal dělat a tak jsem zajel k němu, naprostá spokojenost, trvalo to cca 3hodiny, z toho bylo asi hodinu nahrátí nového SW. Okamžitě po úpravě bylo auto zase o něco živější a spotřeba šla okamžitě dolů.
Dělal jsem to hlavně kvůli spotřebě, protože DPFko se mi pravidelně zapínalo ať jsem jezdil jenom po dálnici nebo po městě, bylo to zcela jedno, ale zaplo se mezi 350 - 375km, pak mi auto při rychlosti okolo 90 - 100km, následujících 20 - 25km žralo 14,4l a v obci při rychlosti 50km/h 17 - 21l/100km, určitě mám pro něvěřivce někde ještě schované video z počátku, když jsem to viděl, dřív jsem na autě měl FAP filtr a ten funguje na jiném principu, takže spotřebu přímo nezvyšuje v závislosti na jízdě, ale je potřeba po 180.000km vyměnit jeho náplň což je dle typu auta, cca 20.000,-- Kč, já měl auto nové, takže se mě to netýkalo.
Kdo by se bál ohledně emisí, protože auto pak na volnoběh vypouští "více páry", není s tím žádný problém, byl jsem na STK i emisích asi před čtvrtk rokem, zcela bezproblémů.
Zpět k filtru, jak už jsem říkal ve fapoff(u), se postarají o celé vyndání filtru i nahrání nového SW.
Jenom mě pak asi po půl roce čekala ještě jedna cesta zase do fapoffu, ale to proto, že bohužel Cromy 2.4 JTD někdy trpí (ta moje ano) na problém se startováním, z ničeho nic, to prostě začalo blbnout, stačilo v servise za 1200Kč, přehrát SW do řídící jednotky a od té doby (ťuk, ťuk) vše v pořádku, bohužel při přehrání se stal problém, že zmizel i upravený SW z FapOffu a zase i když auto filtr nemělo, začalo každý 360km pouštět po výfukového potrubí palivo na vypálení spalin v usazeném filtru, který tam u mě, ale již samozřejmě dávno nebyl.
Zavolal jsem do FapOffu, dohodl se na znovu nahrání jenom SW, s tím, že původní verze co tam teďka mám mi musí zůstat, pro problémy se startováním, nebyl problém přijel jsem, za hodinu nebo co jsem to měl hotové nahrání za 500Kč a vše zcela v pořádku, od té doby žádný takovýto problém.
Co se týká EGR (zatím, ťuk, ťuk), jsem s ním problém neměl, takže nebyl důvod se mu věnovat, a mezi námi doufám, že ani nebude.
Trošku jsem se rozepsal, ale myslím, že jsem snad na Tvůj dotaz odpověděl :-)
Hodně klidný a spokojených kilometrů :-)