Sportovni vzduchovy filtr vubec nemusi byt o nicem, kde ale o nicem je jsou vase turbomotory, tam vam vzduch doda natlakovany uz prave turbodmychadlo.
On ma totiz vyznam u atmosfery, kdy doda vic vzduchu nez origo sani, ale hrube ve zkratce: v naproste vetsine pripadu vykon spis ubere a kdyz prida, musi to byt idealne CAI Cold Air Intake- dlouhe studene sani) s odstinenym privodem vzduchu z chladneho mista, musi byt vyrobene pro konkretni vuz a variantu motoru a stoji slusne pres 10 tkc- a casto mnohem vic. Dalsi vec je ze sice muze zvednout (porad mluvime o te atmosfere a vhodnem CAI) nepatrne vykon- treba o cca 4% a upravit prubeh vykonu, diky absenci rezonatoru a jine delce saciho potrubi ale ponekud upravuje krivku vykonu a miva (a ma) urcita hlucha mista, krivka ma sem tam nejaky skok. A zalezi na typu a znacce sani jestli to vadi nebo skoro vubec.
Kvalitni bavlnena, tzv. "sportovni vlozka" nebo jakykoli jiny filtr do origo airboxu krome vyssi porizovaci hodnoty proti papirove vlozce a urcite financni navratnosti po X-nasobnem vyprani zadnemu motoru urcite nikdy neublizi, ale ani nic neprida.