Ono se to má asi takto...
Když jsme kupovali Lagunu, tak až byla doma, tak jsem si ji zadal do goo... teda seznamu (tehdy google ještě tolik nefrčel) a pak se shrozil, co jsme to dle recenzí koupili. Naštěstí se 90% těch hrůz, co jsem se dočetl, nestala, neb v základní výbavě se nemohlo nic pokazit... takže než jsme koupili 207, tak jsem si našel vše a i přečetl časopis autodiesel. (Toť úvod, který jsi mohl přeskočit >:D )
A tam psali, že nový 1,6 HDI bude jen 8V a to proto, že v PSA zjistili, že je zbytečné mít tolik ventilů, protože rychlejší sání stejně dělá turbo, takže 16V je dobré jen pro atmosférické motory (mimochodem i 1,2 TSI je 8V, pokud se nepletu).
Sice když Renault teď představoval nový 1,6 dCi, tak tam pro změnu psali, že (mimo jiné i po zkušenostech z F1) bude 16V, protože to zlepší plnění válců. A teď si vyber, co je pravda, když se ani dva francouzi neshodnou 8-s >:D
Každopádně u tohodle 1,6 HDI je pravda, že díky jeho nižšímu výkonu bude odolnější, proto jsem i doporučil oželet šestikvalt a asi bych tak udělal i u svého auta, nebo si alespoň připlatil prodlouženou záruku. Co však doporučují všude možně je dávat předepsaný olej a lépe i zkrátit interval, protože mazání turba je řešeno nějakou tenčí trubkou s sítkem a to jak se ucpe, tak je turbu konec. Proto jde 207 brzy na výměnu oleje už po 13000 a ne po 20... a nebýt Laguny v servisu.
Tuž tolik, co jsem zjistil. :-!