Vetsi prumer disku miva i vetsi sirku a tim zpravidla i sirku pouziteho plaste, proto miva vetsi prumer disku skoro vzdycky vyssi valivy odpor. Dalsim z faktoru je i aerodynamika, kdy sirsi plast klade logicky zase vyssi odpor. Nejhlavnejsim faktorem ale byva hmotnost soustavy disk + plast spolecne s rozlozenim tehle hmotnosti. I kdyz je vetsi disk nakrasne mnohem drazsi a i lehci nez original v mensim prumeru, hmotnost na obvodu kola ma az dvojnasobny vyznam a disk ma zase vetsinu hmotnosti bliz ke svemu vnejsimu obvodu. Stejne tak jako plast s nizsim profilovym cislem. Potom vuz s vetsim prumerem disku ma diky prekonavani vetsiho odporu horsi akceleraci i nizsi maximalni rychlost. Pri zachovani stejne dynamiky vozu je potreba vic slapat na plyn (ev. drzet motor ve vyssich otackach) a tim roste i spotreba. Vsechny tyhle vlivy slabnou s vykonnejsim motorem a krouticim momentem motoru (protoze jezdi malokdo vyhradne tesne pred zacatkem cerveneho pole kvuli blizkosti spicky vykonove krivky). Ale pisu to v silne zkratce a jenom s ohledem na zminenou vyssi spotrebu, faktoru i jejich dusledku je mnohem vic.