Stručně řečeno, MX-5 má oproti BMW skutečně výrazně lepší řízení = strmost, na druhou stranu zatím se to dá zvládat i s tím pomalým BMW převodem. Jen se člověk nesmí být upletení vánočky z rukou.
I v celkově hravější ovladatelnosti má MX5 navrch nemluvě o výrazně nižší spotřebě při relativně srovnatelné jízdě. Japonka potěší i sériově dodávaným samosvorem pro silnější motorizace.
BMW na druhou stranu MX-5 válcuje zvukem, projevem i charakterem motoru (4válce versus 6)… I dynamika E30tky je vyšší neboť váhový rozdíl mezi auty je zanetbatelných cca100kg. Šestiválec přitom velmi rád usápne zadní kola do powerslidu jak na suchu, tak na mokru. Například za mokra bych MX-5 manželce půjčil, E30tku 325i ne. Tedy pokud bych se nechtěl stát vdovcem. :-)
Co do náchylnosti na korozi si auta nemají co vyčítat, Mazda ač o 10let mladší na tom byla před renovací podobně…
Velikým + BMW je cena náhradních dílů, respektive možnost replik. Mazda patří co do dílů mezi pekelně drahé.