Ono je to dost o tom, kolik najezdíte. Známý si koupil taky 1.6 VTi a teď nadává, proč si nepřiplatil 45 000Kč a nekoupil HDi, jak by ušetřil. Přitom najede ročně asi 10 000Km. Tak jsem mu řekl: "dej bokem 45 000Kč a postupně si z nich odepisuj při každém tankování rozdíl ve spotřebě a ceně benzín vs nafta. Po dobu jakou budeš auto provozovat než ho prodáš, jen stěží těch 45 000Kč spotřebuješ". Takže malý propočet:
Počítejme, že HDi jede za 5 litrů a VTi za 7 tj. rozdíl 2 litrů. Počítejme, že je nafta o 1Kč levnější. Na 100km pak je cena spáleného paliva lepší o cca 77Kč u dieselu. Při nájezdu 10 000km ročně je to pak 7700Kč což vystačí na téměř 6 let, než se investice do dieselu vrátí a začnete skutečně šetřit.
Takže resume zní:
Pokud nejste jako já zastánce hesla "Nafta patří do kamen, ne do aut" >:-[] , pak diesela jedině v akci "diesel za cenu benzínu", nebo při vyšším nájezdu km (20 000 a víc).