Např. modelový cyklus se na zkušební dráze projede autem, které je na měření připraveno (je těžší, má úzké pneumatiky skoro bez vzorku). Naměří se jízdní odpory, na něž se zkalibruje válcový dynamometr, ale na něj se pak postaví auto nepřipravené, které má jízdní odpory poněkud větší. Dynamometr pak v městském cyklu to auto kapánek popotlačuje...
No a vod kolegů z Oak Ridge máme potvrzeno, že BMW programuje řídicí jednotky tak, aby rozpoznaly jízdní cyklus. Oni si jedno dieselové nechali kvůli výzkumu emisí dovézt z Evropy, páč takové v US tehdy nebylo k sehnání. Posadili ho na válce, a všechno vyšlo úplně nádherně podle údajů výrobce. Vycházelo to furt moc pěkně, tak s ním objeli laborku a posadili ho zpátky na válce. No a najednou už byly výsledky daleko horší, ale ŘJ za chvíli zas poznala, že se jede cyklus :-) Ono nebude nic složitého takovou detekci udělat, protože při simulaci jízdního cyklu nesmíte manipulovat volantem (pouze plyn, spojka, řazení, eventuelně brzdy).