Nikde jsem nic pejorativního nenapsal, spíše ty tady útočíš seč můžeš, a nikde jsem tě neurazil.
Nemusíš nic vysvětlovat mě, ale třeba sobě už musíš a jistě totéž vysvětlení jsi schopen přeložit.
Nemám odpor k SUV, ale chci slyšet, co vede lidi k tomu, že si koupí mladí (čili nepotřebují výšku kvůli nastupování) SUV s pohonem jen na předek, krom toho, že se jim líbí, čili jim dává jakýsi pocit toho, že budou výše nejen sedět, ale i lépe vypadat než třeba ve Focusu Combi, Mondeu a nebo v C-Maxu.
Ale k tvým argumentům. Z vlastního srovnání musím říct, že jízda je v Mondeu pohodlnější, ale pořád jen mizivý rozdíl, ale obestavěný prostor je rozhodně lepší v C-Maxu, stejně jako variabilita, jízdní vlastnosti stejné, pohon oba mají jen na předek a mám pocit, že C-Max výjde levněji, ale nezkoumal jsem cenníky detailně. I když ono dneska Mondeo stojí taky ne zrovna hodně.
Moje auto je podružné, i když klidně ti to můžu napsat. Chtěl jsem kombíka, pohodlného, bezpečného, s místem i vzadu, s atmosférickým motorem na LPG, proto jsem/jsme volil takhle, jak jsme volili... a ne proto, že musím předjet TDIčkáře ;-)
Jinak někde tady padlo to, jak to vzniklo s TDIčkáři. Normálně... koncem 90. let tady všichni jezdili Favority, někteří Felckama. V tom přišla Škoda s TDI a to mělo na tu dobu kroutící moment tak vysoký a motor tak dobrý, že rychlost jízdy s tím autem se posunula prostě dál než jezdili ti ostatní. Ale dneska už je výkonný diesel s "krouťákem" všude, takže se to nevyhne všem cesťákům...
Mimochodem, ty by sis nemusel ještě stěžovat na TDIkáře. Když jsem měl ještě Fanouše a že ročně jsem s ním najezdil 30 t. km (takže skoro to co ty), tak jsem měl daleko větší problémy s majiteli silnějších aut, kteří zrychlovali při předjíždění, protože přece se nenechají předjet Favoritem ;-) Od doby, co mám Lagunu, i když není nijak rychlá, tak se to stává minimálně, takže i ten tvůj bývalý Focus tolik neprovokoval závodníky ;-) Tak si nestěžuj >:-[]