Moje postřehy
Zdravím, měl jsem předchozí Berlingo 2001 s atmosferickým dieselem. Nedám na starý typ dopustit, jen motor se lekal před kopcem, ale jinak samá chvála. Já si koupil nové Berlingo Multispace 1,6 HDi, 66 kW před rokem, najeto 40000 km. Hodnotím určité věci jako lepší - interier, sedadla, paluba, motor - těch 66 kW fakt stačí atd. Staré Berlingo ale mělo mnohem lepší podvozek, byť vycházel z konstrukce osmdesátých let. Jelo jako po kolejích, led neled, sníh nesníh, byť se v zatáčce nahlo, drželo. Nové Berlingo má přední tlumiče nové, páč údajně při výrobě tam montovali jiné nebo vadné - po výměně ok. Já se také trápím s nápravou zadní, jak tady někdo popisoval výše. Auto je tvrdé, na nerovnostech odskakuje, jízda v pravém pruhu naší masturbační dálnice je utrpení...... Závada je jednoznačně v zadní nápravě. Když pominu sladění pružin s tlumičema, tak je tam podle mne velká sbíhavost. Tá má za následek sjíždění pneumatik zvenku (taky tady někdo popisoval), na kluzké vozovce od cca 70 km/hod hadovitý projev a po přejetí např. kanálu jednou stranou uskočení zádě - kolo je po přejetí nerovnosti ve vzduchu a druhé kolo okamžitě zatlačí záď do strany. Přejedu kanál pravou stranou - záď uskočí vpravo, přejedu kanál levou stranou - zadek jde doleva. Stěžuji se na to od samého počátku, ted jsem dostal informaci, že to budou konečně řešit. Čím více lidí se na to bude stěžovat, tím rychleji budou muset zareagovat. Je to podle mne výrobní vada. Staré Berlingo používalo léta ověřenou nápravu s torznimi tyčemi - měly to všechny Peugeoty a Citroeny bez hydrauliky a ta Berlingu byla konkrétně ze 405 Combi.
Budou mě volat za cca 3 týdny, tak jsem zvědavý, co se mnou provedou.