Zdravim Vas. Chiptuning rozhodne smysl ma. Mel jsem nekolik aut a vetsinou s chiptuningem.
Je vsak treba rici, ze chiptuning nelze pouzivat ke zvyseni vykonu motoru, ktery je trvale uzivan na mezi sveho vykonu, ale spise jako prijemnou rezervu vykonu pro zvyseni aktivni bezpecnosti, zejmena pri predjizdeni. BTW - zvyseni vykonu prostrednictvim originalniho modulu Ralitronic od Mitsubishi je omezeno na 45 vterin.V pripade uzivani zvyseneho vykonu motoru timto zpusobem to nema zadny meritelny vliv na zivotnost motoru.
Jde tedy o aktivni bezpecnost a ne o zavodeni. Pokud tento atribut splnujete, nebojte se do toho jit. Dodavatel obvykle originalni SW vypali na CD, takze v pripade nejake poruchy motoru se vzdy muzete vratit k puvodnimu nastaveni. Je vhodne, aby v okamziku upravy byl motor uz zajety, coz u dieselu predstavuje cca 30 tis km.
A ted duvod proc chiptuning a ne power box Ralitronic: motor v mem Outlanderu byl od vyrobce naladen tak, ze max. tociveho momentu nastava az nad 2000 otackami /min. Porovnani s jinym vozem se stejnym motorem bylo tristni. Powerbox Ralitronic zvednul tocivy moment i vykon, ale nezmenil charakteristiku motoru, ktery ozival az nad 2200RPM. Chtel jsem zmenit charakteristiku motoru tak, aby odpovidal Passatu, kterym jsem jezdil predtim. Nepovedlo se to hned, dotycny expert SW ladil, ale nakonec se povedlo a vuz tahne od 1800RPM.
Nicmene: pokud byste chtel zachovat plnou zaruku, muzu vam nechat originalni powerbox Rallitronic za 1/4 ceny noveho.