taky bych se přimlouval za skrácení intervalu. Za 5 let má auto najeto sice necelých 50tis KM, ale nechávat olej třeba dvě zimy po sobě když ještě jezdím i hodně po městě bych nedělal. Není to zas tak velká pálka a životnosti motoru to výrazně prospěje (detto když je to turbomotor, který je na kvalitu oleje háklivější)
Jinak mám ten samý ročník v sedanu 1.4benzin. Interval jsem měl taky nastaven na 30Km, ale palubní PC si sám řekne o výměnu. Zatím to bylo vždy kolem 15tis. KM a +/- rok, a taky s tím jezdím hodně po městě.
Jinak se s recenzí z 90% stotožňuji (sám chystám tu svojí, ale nestihl jsem nafotit káru před zimou, a teď je furt zaprasená).
Řazení bych jednoznačně dal v prospěch Oktávky. Tam je lehké a přesné, i když dráhy má taky docela dlouhý. Megane ho má přece jen trošku méně "efektní", i když přesně. Zajímavé je, že u Megana (nebo i Xsary kterou taky používám) je řazení v zimě ze začátku takové zatuhlé, asi než se zahřeje olej v převodovce, tohle jsem u Oktávky 1.6MPI and 1.9TDI nepozoroval.
Komfort je výborný na zvlněné silnici (takové příjemné houpání), ale výtluky, nebo krátké příčné nerovnosti vyvolávají silné rány. Tohle zvládne Oktávka líp odfiltrovat.
Můj interiér je po 5 letech a 80tis KM docela rozvrzaný. Ale plasty vypadají i po těch letech OK. Jediné bolestivé místo jsou madla předních dveří, kde se silně loupe horní vrstva barvy/plastu.
Sedačky jsou fakt výborné (a to mám úplný základ), mají i docela slušné boční vedení.