Tak na tyhle příspěvky moc nereaguji, ale připadá mi to naopak. Spíš že se plete jury.BMW, bo většinou auta jedou víc, než mají maximální rychlost, zvláště ty slabší. Tedy aspoň pokud jsou v dobrém technickém stavu. Jedná se totiž o konstrukční rychlost, kterou když přesáhneš, nezaručuje ti výrobce, že auto nepoškodíš. Obráceně řečeno, pokud nepřekročíš tuto stanovenou rychlost, měl bys mít garanci bezpečné jízdy, brždění atd. Já ti neberu to, že si asi zapřísáhlý fanda Mkových BMW, ale pravdu nemáš. Na tom videjku je fakt, bude asi něco nadupanějšího.
Nevím, kolik měla konstrukční rychlost Škoda 105GL, ale pamatuji, jak v ní otec jel téměř 150km/h. Sice ty vypadalo, že se všechno každou chvíli rozpadne, ale jela. Já jsem s Felicií 1.3 udělal 180km/h ... je pravda, že pak nestíhaly brzdy, ale jela. Mám u P308 psáno 195km/h a jel sem s ní celkem v pohodě 200 a kdybych jí ještě chvíli dal, tak těch 220 udělá.
Otázka je, jak je cejchovaný rychloměr v tom kterém autě, u Fabie mi to kdysi měřili policajti a při 50 na rychloměru to ukazovalo 45 a při 130 pak 122, takže počítám, že při dvoustovce tam máš reálně tak 185. :-) a při 230 tak 210.