Ahoj,
rad se podelim o zkusenosti. Predne podotykam, ze jsem i majitel GLK, ktere ovsem akorat budu prodavat - duvodem neni nespokojenost, ale stehovani ze zahranici zpet do CZ a ten benzinovy V6 se mi nechce z vlastni kapsy v CZ zivit...v zasade jsem se tam nikdy nedostal v prumeru pod 12l na 100km, ale pravda, ten motor je zase jiny salek kavy, je proste uzasnej.
Zpet k otazce. Ja jsem s adaptivnim tempomatem ohromne spokojeny a vlastne me nedavno napadlo, k cemu vlastne je ten obycejny tempomat, kdyz to neumi pribrzdit v momente dojeti pomalejsiho vozidla. Je to ilustruje totalni spokojenost s tim jak funguje.
Nicmene - nejsem schopen uplne presne odpovedet na tvou otazku, protoze ho pouzivam temer jen na silnicich bez zasadne velkych zatacek. Volvo ma system varovani udrzovani bezpecne vzdalenosti a ten obcas houka "falesnym" poplachem. Typicky, kdyz jedu rychleji zatazku do praveho uhlu, tak se auto boji, zda vcas zatocim a nechci to narvat do zdi. U takove zatacky ovsem adaptivni tempomat nepouzivam, protoze opravdu brzdit chci a davkuji si brzdu/plyn dle sveho. Nicmene, z principu fungovani adaptivniho tempomatu, jde o vyhodnocovani odrazenych vln radaru a na zaklade doplerova efektu vyhodnoceni rychlosti prekazky v trase jizdy. Pointou je, jak presne automobil dokaze zacilit paprsky radaru ve smeru jizdy, aby to nesnimalo okolni prekazky, ktere se me netykaji a auto tak zbytecne nebrzdilo. Z praxe jsem vypozoroval, ze Volvo pouziva logiku v zavislosti na otoceni volantu. Mam vyzkouseno v jedne zatacce, kterou projizdim temer denne, ze pokud zacnu vcas zatacet (nadjedu si tedy trochu), auto nezacne signalizovat nebezpeci srazky. Pokud volim jinou, ne uplne cistou, stopu a jedu stejnou rychlosti, auto na me zacne "hulakat". Znovu opakuji, ze v teto zakrute nepouzivam adaptivni tempomat, ale varovani pred srazkou predpokladam vyuziva prave radaru, ktery slouzi i pro adaptivni tempomat a nema navaznost na City-Safety system, ktery ciste monitoruje laserovymi paprsky prostor tesne pred autem a je uciny pri rychlostech do 30 km/h a to za prepdokladu, ze rozdil rychlosti mezi tvym vozem a pred tebou jedoucim/stojicim neni vetsi nez 15 km/h. Pak dokaze bezpecne zastavit.
Takze ve vysledku jsem ti svou odpovedi asi moc nepomohl. Resp jsem ti uplne neodpovedel na tvuj dotaz. Klidne napis SZ, kdy by jsi mel nejake dalsi otazky.