Jo ten automat by se mi líbil taky, tak snad příště S tím zbytkem měla paní naprostou pravdu >:D
Kryt se dává kvůli teplu, nevím, proč někde je a někde pouze za příplatek. Já mám zateplený spodní kryt, kapotu a ještě zateplený kryt na hlavě. Myslím, že kvůli hluku to nebude, tyhle motory používají teplotní management, tak se vše točí kolem tepla a stabilní teploty, hliník není litina, rychle se zahřívá, ale taky rychle chládne, tak jde o to udržet relativně úzké teplotní výkyvy kvůli roztažnosti, ale taky kvůli topení. Motory už mají elektrické ohřívání vody, takže topení do minuty topí, pak tepelný výměník olej/voda kvůli malému objemu olejové náplně a taky se hraje na nízké emise, takže čím dřív zahřátý motor, tím menší spotřeba, emise a taky opotřebení. No a tohle vše by nemělo smysl, kdyby teplo unikalo pryč. Zatím co jsem viděl diesly, tak všechny s krytem, ono to bez krytu ani nevypadá pěkně ;-)